• Dit evenement is voorbij.

Maandag 5 augustus – Landbouwdag in Opmeer –

5 augustus @ 09:30 - 17:00

Maandag 5 augustus – Landbouwdag –
Vandaag gaan we naar de Landbouwdag in Opmeer. Er is van alles te beleven, paardensport, veekeuringen en landbouwshows. Er is te veel om op te noemen wat er te beleven is rondom de landbouwdag.

De Landbouwdag in Opmeer is een jaarlijks evenement dat plaatsvindt in het Noord-Hollandse dorp Opmeer. Deze dag is gewijd aan de viering en promotie van de agrarische sector, en trekt zowel lokale bewoners als bezoekers van buiten de regio. Het evenement heeft een rijke traditie en biedt een breed scala aan activiteiten en bezienswaardigheden.

Hoogtepunten van de Landbouwdag in Opmeer:

1. Veekeuringen: Een van de belangrijkste onderdelen van de Landbouwdag zijn de veekeuringen. Boeren uit de regio presenteren hun beste vee, waaronder koeien, paarden, schapen, en geiten. De dieren worden beoordeeld op verschillende criteria zoals gezondheid, bouw, en verzorging. Het is een eer voor de boeren om prijzen te winnen tijdens deze keuringen.
  2. Agrarische Demonstraties: Bezoekers kunnen genieten van diverse demonstraties die laten zien hoe verschillende landbouwactiviteiten worden uitgevoerd. Dit kan variëren van het melken van koeien tot het ploegen van akkers met oude en moderne machines.
  3. Marktkramen: De Landbouwdag heeft ook een uitgebreide markt waar lokale producten en ambachten worden verkocht. Bezoekers kunnen verse streekproducten zoals kaas, vlees, groenten en fruit kopen, evenals handgemaakte producten en landbouwbenodigdheden.
  4. Machinetentoonstelling: Er is een tentoonstelling van zowel historische als moderne landbouwmachines. Dit geeft een interessant inzicht in de ontwikkeling van de landbouwtechnologie door de jaren heen.
  5. Kinderactiviteiten: Voor kinderen zijn er tal van activiteiten, zoals ponyrijden, een kinderboerderij, en spelletjes. Dit maakt de Landbouwdag een leuk en educatief uitje voor het hele gezin.
  6. Wedstrijden en Shows: Naast veekeuringen zijn er ook andere wedstrijden en shows, zoals schapendrijven, paardensportdemonstraties, en hondenshows. Deze activiteiten zijn zowel leuk om naar te kijken als om aan deel te nemen.
  7. Educatie en Voorlichting: De Landbouwdag biedt ook educatieve stands en informatiesessies waar bezoekers meer kunnen leren over de agrarische sector, duurzame landbouwpraktijken, en de uitdagingen en innovaties in de moderne landbouw.
  8. Culinair Plein: Er is vaak een culinair plein waar bezoekers kunnen genieten van heerlijke gerechten gemaakt van lokale ingrediënten. Dit is een geweldige manier om de smaken van de regio te ontdekken.

De Landbouwdag in Opmeer is meer dan alleen een viering van de landbouw; het is een sociaal evenement dat de gemeenschap samenbrengt, het belang van de agrarische sector benadrukt, en educatie en vermaak biedt voor bezoekers van alle leeftijden. Het is een prachtige gelegenheid om de lokale cultuur te ervaren en waardering te krijgen voor de landbouwtradities van de regio.

Kosten € 39,50

U wordt gehaald en gebracht. De rit gaat door vanaf 5 personen maar vol=vol!

De avond voor vertrek wordt u geïnformeerd over het tijdstip van ophalen.
Ga een keer met ons mee, u zult er geen spijt van hebben.

Meer informatie of uitje boeken Herman Reurts 0299-705544 of Sandra Mulder 06 36 03 56 19
Banknummer : NL92 RABO 0323 1265 45
Ten name van : Stichting Mee-Doen Purmerend