« Alle Evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Vrijdag 2 augustus – Paleis ‘t Loo –

2 augustus @ 09:30 - 17:00

Vrijdag 2 augustus – Paleis ‘t Loo –
We houden vandaag een koninklijk dagje, we gaan vandaag naar Paleis ’t Loo.
Incl kopje koffie/thee  en lunch.

Paleis Het Loo is een voormalig koninklijk paleis gelegen in Apeldoorn, Nederland. Het paleis werd in 1684 gebouwd in opdracht van stadhouder Willem III en zijn vrouw Mary Stuart en diende als zomerresidentie voor de Nederlandse koninklijke familie tot 1975. Tegenwoordig is het paleis een nationaal museum en een populaire toeristische attractie.

Kenmerken en Geschiedenis van Paleis Het Loo:

1. Architectuur: Paleis Het Loo is ontworpen in de classicistische stijl door de architecten Jacobus Roman en Johan van Swieten. Het paleis heeft een symmetrisch ontwerp met een centrale vleugel en twee zijvleugels, omgeven door prachtige tuinen en parken.
  2. De Tuinen: De tuinen van Paleis Het Loo zijn een van de hoogtepunten van het paleis. Ze zijn aangelegd in de formele barokstijl en bevatten fonteinen, standbeelden, en perfect onderhouden bloemperken. De tuinen zijn symmetrisch en geometrisch van opzet, en bieden een indrukwekkend uitzicht vanaf het paleis.
  3. Interieur: Het interieur van het paleis is weelderig gedecoreerd en geeft een kijkje in het leven van de koninklijke familie door de eeuwen heen. Bezoekers kunnen de prachtig ingerichte kamers, salons en privévertrekken bezichtigen, die zijn ingericht met antiek meubilair, schilderijen en kunstvoorwerpen.
  4. Museum: Sinds de opening als museum in 1984, toont Paleis Het Loo een uitgebreide collectie van koninklijke memorabilia, kunstwerken, en historische objecten die verband houden met de Oranjes. Het museum biedt inzicht in de Nederlandse geschiedenis en de rol van de koninklijke familie daarin.
  5. Evenementen en Tentoonstellingen: Het paleis organiseert regelmatig tijdelijke tentoonstellingen en evenementen die verschillende aspecten van de Nederlandse geschiedenis en cultuur belichten. Dit omvat thematische tentoonstellingen, concerten, en andere culturele activiteiten.
  6. Renovatie: Tussen 2018 en 2021 onderging Paleis Het Loo een grootschalige renovatie om de historische structuur te behouden en te moderniseren. De renovatie omvatte zowel het paleis zelf als de tuinen en bijgebouwen, en heeft ervoor gezorgd dat het paleis klaar is voor toekomstige generaties bezoekers.

Paleis Het Loo is een belangrijk cultureel erfgoed en biedt bezoekers een unieke gelegenheid om de geschiedenis van Nederland en de levensstijl van de koninklijke familie te verkennen. Het prachtige paleis en de tuinen vormen een indrukwekkende bestemming voor zowel geschiedenisliefhebbers als toeristen.

Kosten € 39,50

U wordt gehaald en gebracht. De rit gaat door vanaf 5 personen maar vol=vol!

De avond voor vertrek wordt u geïnformeerd over het tijdstip van ophalen.
Ga een keer met ons mee, u zult er geen spijt van hebben.

Meer informatie of uitje boeken Herman Reurts 0299-705544 of Sandra Mulder 06 36 03 56 19
Banknummer : NL92 RABO 0323 1265 45
Ten name van : Stichting Mee-Doen Purmerend